Vänskap är..

...när ni tittar på mig och kan läsa av mina ögons språk. En glimt och ni vet om dom är ledsna eller glada. När vi skrattar högt och det är bara vi som vet varför. När vi kan sitta tysta bredvid varandra utan att tystnaden känns besvärande. När ni vet att jag just där och då behöver jag en kram och får det! När jag får ångest och ni håller min hand. När jag börjar en mening och ni avslutar den. När ni ringer när jag som bäst behöver det, på ren känsla. När tårarna sprutar och ni torkar bort dom. När en blick säger mer än tusen ord. När ni får mig att känna att jag äger världen. När ni får mig att hålla huvudet över vattenytan när det är som allra jobbigast. När ni säger att - Nej, Alexandra så kan du INTE göra/säga/skriva och jag vet att ni menar väl. När ni ber efterhängsna killar dra när jag själv inte har vett att göra det. När jag står på bardisken och ni bildar en mur för att ta emot mig om jag trillar ner. När jag är lite för berusad och ni stoppar in mig i en taxi för att sen ringa och kolla att jag kommit hem. När ni säger att jag KAN då jag själv tvivlar. När ni ligger bredvid mig i soffan och lutar er mot min axel. När ni ger mig trygghet då jag är som mest osäker. När ni håller mig bakom ryggen så jag inte ska falla. När ni alltid är ärliga även om det gör ont. När ni på mitt kroppsspråk kan se när jag behöver undsättning. När ni älskar mig när jag minst förtjänar det. När ni lyssnar på mitt ältande utan att tröttna. När ni skrattar åt mina tråkiga skämt. När ni får mig att vilja bli en ännu bättre människa. När det känns som ni gett mig livet tillbaka på nytt. Det är då jag älskar er som allra mest!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0